Siden det første hold Digitale Koordinatorer så dagens lys i 2017, er mere end 2500 ledige blevet opkvalificeret i digital markedsføring. Med en ny overbygning i e-handel kan de Digitale Koordinatorer toppe deres viden op med kompetencer, som er særligt efterspurgte i arbejdet med e-handel og webshops.

Overbygningen opstår som et svar på det seneste års coronanedlukninger og det dertil stigende fokus på e-handel blandt landets virksomheder. Med et større fokus på websalg følger nemlig også en stigende efterspørgsel på kandidater med e-handelskompetencer.

På to uger får de ledige en mere tonet profil inden for e-handel, som kan styrke deres jobsøgning. Kursisterne lærer bl.a. at arbejde med opsætning af webshops, udvikling af skarpe produktsider, produktannoncering og optimering af kunderejsen – særligt målrettet SMV’ere. Derudover bliver de som en del af forløbet certificeret i Google Shopping.

På forløbet indgår gruppe- og casearbejde, hvor kursisterne omsætter teori til praksis, mens de løser en konkret digital udfordring for en webshop.

Læs mere her