Projekbeskrivelse

Overbygning i e-handel til Digital Koordinator

Overbygning i e-handel til Digital Koordinator

Kunder //

Københavns Kommune og Københavns Erhvervshus

Baggrund //

Det seneste år har været præget af flere coronanedlukninger, hvilket har sat sine spor på danskernes forbrugsvaner. Forbruget er nemlig rykket online, og det har sat gang i en digital omstilling for tusindvis af danske virksomheder, som har måtte fokusere på e-handlen for at holde gang i omsætningen. Det har resulteret i, at e-handlen er vokset med 6% og har sat ny rekordomsætning på 154 mia. kr.

De danske virksomheder er altså i gang eller vil gerne i gang med e-handel, men de mangler ofte de kompetencer, som kan hjælpe dem med at opsætte og drive en webshop samt sikre salg.

Grundet det stigende behov for kompetencer inden for e-handel og webshops har KPI Communications udviklet en overbygning til Digital Koordinator-forløbet. Forløbet har siden 2017 klædt jobsøgende på til at starte og koordinere digitale initiativer i særligt SMV’ere. Med overbygningen i e-handel kan de Digitale Koordinatorer toppe CV’et med endnu flere værktøjer og kompetencer, som er efterspurgte i arbejdet med e-handel og webshops. Det giver de ledige en mere tonet profil og eftertragtede kompetencer, der kan styrke deres jobsøgning.

Løsning //

Overbygningen i e-handel er et opkvalificeringsforløb, der stiller skarpt på de digitale kompetencer, som arbejdsmarkedet efterspørger lige nu. Forløbet kombinerer teori, praksis og caseløsning, så kursisten opnår de strategiske og tekniske evner, der skal til for at drive en webshop. Kursisten tilegner sig blandt andet kompetencer inden for opsætning og optimering af en webshop, udvikling af produktsider, e-handelsjura, målgruppe- og markedsanalyse, annoncer til e-handel og optimering af kunderejser.

Undervisningen er hands on og virkelighedsnær, og kursisterne arbejder gennem hele forløbet med en case for at omsætte teori til praksis. Målet er nemlig, at kursisten kan gå ud og skabe forandring i en virksomhed fra dag ét. Som en del af forløbet bliver kursisterne certificeret i Google Shopping.

KPI Communications leverede //

  • Idé- og konceptudvikling
  • Grafisk identitet
  • Komplet undervisningsformat (offline og online) til to uger med undervisere og virksomhedscases
  • Projektstyring fra A-Z
  • Udarbejdelse af curriculum
  • Mobilisering af virksomheder
  • Undervisere og cases
  • Marketingmateriale
  • Stakeholder management
  • Planlægning, afvikling og evaluering

Vil du høre mere om vores opkvalificeringsforløb? Kontakt os allerede i dag for mere information.

Indtast dine oplysninger nedenfor, så vender vi tilbage til dig.

    Vil du høre mere om vores opkvalificeringsforløb? Kontakt os allerede i dag for mere information.

    Indtast dit navn og telefonnummer nedenfor. Så ringer vi dig op for en uforpligtende samtale.